Emsfors Sportfiskeklubb

Premiärveckan 2023

ESFK hade premiär för sina medlemmar den 1 mars i strålande solsken, +10 grader och en del fågelkvitter. Vattenföringen låg på 45 kubik med en temperatur på drygt +1 grad i vattnet. Såväl utlekt havsöring, blänkare och någon laxbesa fångades tämligen omgående även om det kylslagna vattnet gjorde fisket lite trögt. Vattenföringen höll sig sedan väldigt stabil under resten av veckan och som vanligt med sporadiska fångster. All fisk verkade frisk och fin!

Den 6 mars kom det in ett riktigt oväder över småland med kyla och snö som gjorde förhållandena besvärliga under några dagar. Trots rådande väderomslag lyckades ytterligare två fiskar att landas i snöovädret.

Under premiärveckan blev den totala fångsten; Havsöring; 18 st (största en hanfisk på 90 cm) Lax; 2 st (största på 90 cm).

OBS! All fisk på ESFK,s del av Emån släpps tillbaka.

Se även

Hösten 2023

Höstfisket blev en besvikelse på Emsfors då det nära nog